Адрас: 211149, горад Чашнікі, вул. Савецкая, 44
Е-mail: chashrik@vitobl.by
Факс: 8 (02133) 3-51-75Тэлефон: 8 (02133) 3-51-82
У час урачыстага мерапрыемства з нагоды 30-годдзя Віцебскай абласной арганізацыі Беларускага саюза жанчын дырэктару раённага цэнтра карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі С. В. Мінінай за шматгадовую добрасумленную працу, узорнае выкананне службовых абавязкаў была ўручана Падзяку Старшыні Палаты прадстаўнікоў Нацыяналь. П. Андрэйчанка.
Мы пагаварылі з ёй аб тым, як правільна фармаваць узаемадзеянне з дзецьмі з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця, аб інтэграцыі іх у грамадства і многім іншым.
- Святлана Уладзіміраўна, як на заканадаўчым узроўні праходзіць інтэграцыя асаблівых дзяцей у таварыства аднагодкаў?
- Кодэксам аб адукацыі Рэспублікі Беларусь вызначана стварэнне спецыяльных умоў для навучання дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця (АПФР) і абавязковае псіхолага-педагагічнае іх суправаджэнне ў працэсе навучання. Артыкулам 31 Закона Рэспублікі Беларусь аб правах дзіцяці дзецям-інвалідам і дзецям з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця гарантавана бясплатная педагагічная, медыцынская, сацыяльная і псіхалагічная дапамога, выбар імі і іх бацькамі (апекунамі, папячыцелямі) установы адукацыі, формы і праграмы навучання. У 95% устаноў адукацыі раёна функцыянуюць або спецыяльныя групы, або групы або класы інтэграванага навучання і выхавання.
- Як будуецца ўзаемадзеянне дарослых з дзецьмі з абмежаванымі магчымасцямі?
- Адна з цэнтральных задач у працы ўстановы адукацыі ў адносінах да дзяцей з ОПФР - фарміраванне ў педагогаў, спецыялістаў і бацькоў талерантнасці. Працэс фарміравання талерантнага стаўлення ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу да дзяцей з асаблівымі патрэбамі павінен ажыццяўляцца, з аднаго боку, кіраўніком установы адукацыі, а з другога - спецыялістамі і педагогамі. Высілкі адміністрацыі і педагагічнага калектыва ўстановы адукацыі, які ажыццяўляе інтэграванае навучанне, павінны быць накіраваны на пераадоленне адмоўных сацыяльных установак і стэрэатыпаў у адносінах да дзяцей з ОПФР як з боку аднагодкаў, так і з боку бацькоў нармальна якія развіваюцца дзяцей.
- Якая роля псіхалагічнай службы ў ажыццяўленні камфортнага знаходжання дзяцей з ОПФР ва ўстановах адукацыі?
— Спецыялісты псіхалагічнай службы ўстановы працуюць у цесным узаемадзеянні з настаўнікамі, і менавіта ім адводзіцца важная роля ў рэалізацыі работы па фарміраванні талерантнага стаўлення да дзяцей з парушэннямі ў развіцці. Асноўная мэта сумеснай дзейнасці педагогаў-прадметнікаў і педагогаў-псіхолагаў - выяўленне, ліквідацыю і прадухіленне дысбалансу паміж працэсамі навучання дзяцей з ОПФР і іх індывідуальнымі магчымасцямі, стварэнне для кожнага навучэнца спрыяльнай сацыяльна-псіхалагічнай абстаноўкі даверу і добразычлівасці, зняцце страху і непрымання вучэбнай сітуацыі.
- На якіх прынцыпах грунтуецца знаходжанне дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця ў школьным калектыве?
— Узаемадзеянне дзяцей розных катэгорый у адным калектыве забяспечвае вялізную перавагу для ўсіх. Дзеці-інваліды карыстаюцца ўсімі правамі і свабодамі нароўні са сваімі аднагодкамі. Недапушчальна замах на годнасць асобы, стварэнне запалохваючай, варожай, абразлівай або зневажальнай абстаноўкі ў адносінах да дзіцяці-інваліда або да дзіцяці з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця. Ва ўсіх дзеяннях, якія прымаюцца ў дачыненні да іх, павінны забяспечвацца ў першую чаргу іх інтарэсы.
— Дзякуй, Святлана Уладзіміраўна, за гутарку, спадзяемся, шмат хто прымуць гэтую інфармацыю да ведама, і яна апынецца карыснай як для педагогаў, так і для бацькоў.
Інтэрв'ю правяла Наталля ШЫРКО, "Чырвоны прамень".